Waarom het creëren van je nieuwe aanbod zo lang duurt (en hoe je vandaag nog kunt versnellen)
28 april 2025 

Waarom het creëren van je nieuwe aanbod zo lang duurt (en hoe je vandaag nog kunt versnellen)

Je bent al een professional of expert in je vakgebied.
Coach, docent, fotograaf, energetisch werker, illustrator en je werkt vanuit een missie.
Je wilt bijdragen aan het leven van anderen, werken vanuit betekenis, vanuit jouw waarden.

Tegelijkertijd heb je ook een praktische ambitie: een omzet draaien die je leven draagt.
Voor veel ondernemers die ik begeleid is tussen de vier- en tienduizend euro per maand genoeg om het leven te leiden dat ze voor zich zien.

Een leven waarin vrijheid, flexibiliteit en voldoening samenkomen.
Waarin je drie klanten per maand helpt, die elk rond de 2000 euro investeren.
Waarin je twee-drie parttime werkdagen per week met klanten werkt.
Waarin je ruimte houdt om content te maken, te netwerken, bij te leren, jezelf te verzorgen en je creativiteit te volgen.

Als je dit bent dan zijn er slechts twee dagen nodig om in lijn met deze doelen je business in te richten. 

Wat je nodig hebt:

  • Het maken van strategische keuzes over je positionering en aanbod
  • Een verwoording van je aanbod die je ideale klant raakt en activeert
  • Onmiskenbaar overbrengen dat de waarde veel groter is dan de gevraagde investering 

Twee dagen werk, als je dit doelgericht en met focus doet. Maar vaak gaat het anders.

Wat er nu gebeurt (en waarom dat problematisch is)

Hoewel je eigenlijk al weet wat je kunt en wilt, blijf je maanden en soms zelfs langer dan een jaar hangen in 'het nog beter willen weten'.
En dat heeft een prijs.

De gevolgen zijn groot:

  • Je blijft werk doen dat niet meer afgestemd voelt, en dat put je uit.
  • Je voelt jezelf minder authentiek en raakt het contact met je ware waarden kwijt.
  • Je zielsverlangen naar meer vrijheid blijft onvervuld.
  • Je ervaart dat je klein leeft, terwijl je groot droomt.
  • Je weet diep vanbinnen dat je in je hebt wat nodig is, maar je krijgt het er niet uit.
  • Je voelt steeds dat een ander leven binnen handbereik is, maar toch cirkel je steeds terug naar het oude.
  • Je gaat twijfelen aan jezelf, terwijl je eigenlijk verder bent dan je denkt.
  • De frustratie die je voelt werkt door op je energie en welbevinden.
  • Je verliest praktische focus omdat je via innerlijk werk je gevoel van welbevinden probeert te bevorderen. 
  • Je wordt steeds moeilijker te begrijpen voor je omgeving: je hebt een tijd terug al kenbaar gemaakt wat je wil, je werkt eraan maar het resultaat is niet zichtbaar.
  • Je stopt veel energie in het realiseren van de volgende fase zowel innerlijk als praktisch waardoor je soms energie mist voor connectie, plezier en geven in je relaties.
  • Je maakt niet de impact die je voor ogen hebt en omdat je weet dat je het wel kan, verlies je jezelf soms in existentiële vraagstukken. 

Wat je doet in een poging het op te lossen (maar niet werkt)

Je investeert enorm veel energie, tijd en geld om eruit te komen. Je probeert alles:

  • Diepgaand zelfonderzoek: boeken lezen, reflecteren, schrijven, persoonlijkheidstesten, Human Design, astrologie, Enneagram, coaching, healings, visualisaties etc.
  • Eindeloos sleutelen aan je nieuwe aanbod
  • Investeren in nieuwe tools en opleidingen om jezelf nóg beter te maken
  • Plannen maken, leren, voorbereiden

Allemaal vanuit een verlangen om 'het juiste' te creëren.
Maar je komt niet tot afronding.

Wat je over het hoofd ziet

Je weet al minstens voor tachtig procent van wat je wil qua invulling van je business. Je hebt ook al de benodigde kennis en skills om een 'goed betalende' doelgroep naar een gewenst resultaat te begeleiden.
Wat je nodig hebt, is geen nóg diepere zoektocht.

Rechttoe rechtaan het aanbod afmaken met alles wat je al wel weet, is de snelste weg om een doorstart te maken met een business waarmee je het volgende level in je ondernemersleven mogelijk maakt.

Wat je nodig hebt:

  • Focus op gerichte strategische keuzes maken over je aanbod, doelgroep en positionering.
  • Rechttoe rechtaan je aanbod uitwerken binnen een salespage structuur die verkoop bevordert. 
  • Gerichte communicatie naar buiten toe in lijn met je gemaakte keuzes ten behoeve van marketing en sales.

Juist het beslissen en afronden brengt de energie en vooruitgang die je zoekt.

Ik weet dat het enorm lastig is om dit in je eentje (of samen met Chat GPT) voor elkaar te krijgen. Waarom? Met een visonair-creatief brein heb je niet de meest gunstige bedrading om werk af te ronden.
Je blijft makkelijk nieuwe mogelijkheden zien en beoordelen wat het beste is, wat helder is, wat klopt, is hoe langer je ermee bezig bent lastiger te zien. Zonder echte harde deadline blijf je dan ook bezig. 

Wil je het in twee dagen voor elkaar hebben? Positionering helder, aanbod strategisch, helder en concreet plus het aanbod volledig uitgewerkt naar conversiegerichte copywriting voor je salespage of landingspagina. Gegarandeerd in twee dagen afgerond. Geen losse eindjes of zelf nog even afronden. Begin op dag drie met je marketing en sales om daarmee nu de kortste route te pakken naar het ondernemersleven waar je zo naar verlangt. Laten we dan beginnen met een gratis strategische sessie ter kennismaking. We gaan meteen aan de slag met positionering, aanbod en copy.   

Over de schrijver
Vijftien jaar ervaring in copywriting, strategie en positionering. WO-geschoold in taal en consumentengedrag. Eigenaar van een creatief-visionair brein. Gedreven om eigen potentieel en dat van anderen eruit te halen door knopen door te hakken, creaties af te ronden en in de wereld te zetten om daarmee succesvol en authentiek financiële en impact-makende doelen te realiseren.
Reactie plaatsen