Binnen zes weken je nieuwe aanbod bepaald en vertaald naar onweerstaanbare salespage copy voor je website

Verander snel en succesvol van richting als ondernemer zodat jij volledig kunt doen waar je hart en ziel van in de fik staan 

Je wil al een tijdje van richting veranderen. Je ontvangt inspiratie, je weet wat je te doen staat en je weet ook wel HOE je dat kunt aanpakken maar van al dit potentieel in jou pluk je niet de vruchten. Je stagneert namelijk in de uitwerking van je nieuwe aanbod tot en mét de publicatie. Je investeert veel tijd en energie maar komt niet tot het punt waarop mensen ‘ja’ tegen je kunnen zeggen. Mega frustrerend!

Deze video is  om even wat gevoel te krijgen bij mij terwijl ik vertel voor wie dit is en wat ik kan betekenen. 
Dit zou weleens kunnen zijn wat ik nodig heb... Laten we even spreken en afstemmen


Je krijgt sowieso nog meer helder wat jij in de wereld wil zetten en wat voor jou de logische stappen zijn vanaf waar je nu staat

Voor wie? 

  • Je bent als ondernemer al zo lang van richting aan het veranderen dat het een beetje gênant wordt, want hoelang praat je nou al met je business buddies en coaches over je nieuwe plannen terwijl er voor je nieuwe ideale klant nergens een aanbod is om ‘ja’ tegen te zeggen?
  • Je maakt jezelf en je omgeving keer op keer wijs dat je het alleen ‘nog even’ moet uitwerken en dat het echt bijna staat. Alleen binnen het half uur nadat je de laptop hebt opengeslagen zit je wederom in de overpeinsmodus en vraag je jezelf af of nou die ene of die andere titel het meeste zal aanspreken, waarna je einde van de dag toch weer niets bent opgeschoten.
  • Niet exact weten wat je wil, teveel mogelijkheden zien, niet kunnen kiezen en nog veel meer redenen kun je bedenken waarom het nog niet gelukt is tot een nieuw aanbod te komen. Als je goud-bloedje-eerlijk kijkt dan speelt er op de diepste laag een angst om te veranderen waardoor je onbewust op de rem staat.

Waarom zou je mijn hulp willen?

  • Binnen zes weken is het klaar! Je hebt alle knopen doorgehakt over voor wie je er gaat zijn, voor welk resultaat/transformatie je gaat met je nieuwe aanbod, je hebt concreet hoe je inhoudelijk, dus via wat voor proces/stappen je met je doelgroep tot dit resultaat komt, je hebt bepaald in welke vorm je het gaat aanbieden (dus wat alle losse elementen zijn binnen je aanbod, bijv. aantal sessies, materiaal, bonussen), je hebt je prijs bepaald en je hebt deze hele inhoud omgezet naar onweerstaanbare copy voor de salespagina op je website. Plus, je wordt accountable gehouden voor het daadwerkelijk publiceren van je aanbod, zodat het niet, onder leiding van je reptielenbrein, toch nog in een mapje op je laptop verdwijnt.
  • Met ‘binnen zes weken is het klaar’, bedoel ik ook letterlijk: binnen zes weken is het KLAAR! Het betekent niet ‘mijn programma duurt zes weken en daarin krijgen “mijn beste klanten” het voor elkaar. Nee, het is binnen zes weken klaar. Ook als je normaal moeite hebt met implementeren en actie. Ook als je dus onbewust op de rem staat. Ook als je lat heel hoog ligt. Ook als je GEEN neurotypisch brein hebt, vanwege bijvoorbeeld ADD, ADHD, hoogbegaafdheid.
  • Als jij strategisch gezien een hoge lat hebt en je wil kunnen zien en voelen dat je aanbod ook écht helder en aantrekkelijk is voor je doelgroep + als jij erop staat je knopen door te hakken op basis van wat intuïtief/energetisch klopt voor jou + als jij integere copy wil die zonder schreeuwen of doorzichtige trucjes wél effectief is in je doelgroep aanzetten tot de volgende stap dán matchen onze (hoge) standaarden...

Hoe gaat het praktisch?

  • Er zijn vijf tussentijdse resultaten te behalen. Per resultaat is er een ‘brein-in-de-weerstand vriendelijk’-werkdocument beschikbaar waarmee je via duidelijke mini-stappen in chronologische volgorde altijd een heel end komt.
  • Voor een afspraak mail je mij je werkdocument zodat ik jouw stand van zaken kan zien.
  • Vervolgens hebben wij een individuele sessie via Zoom, waarin we alle knelpunten oplossen die het behalen van het tussentijdse resultaat nog in de weg staan. Ik ben er om: op strategisch niveau te sparren vanuit gedegen vakkennis, jou energetisch te lezen en terug te spiegelen wat klinkt als jouw waarheid en wat klinkt als een redenatie vanuit angst en ik help praktisch gezien met nog scherper, bondiger en krachtiger te verwoorden. Ook geef ik op basis van jouw werkdocument terug waar ik inconsistenties, onduidelijkheden of bijzonderheden zag, zodat je eigen blinde vlekken overstijgt en tot een krachtiger resultaat komt.
  • Tijdens de sessie bespreken wij ook waar jij de komende week mee aan de slag gaat.
  • Na onze afspraak krijg je een mail met wat ik eventueel tijdens of vlak na de sessie nog voor jou op papier heb gezet, de eventuele opmerkingen die ik in jouw werkdocument heb gezet en jouw werkdocument om aan de slag te gaan met het volgende tussentijdse resultaat.
  • Wanneer jij in de fase zit van copywriting dan bepalen we per onderdeel van de salespagina de inhoud en de tone-of-voice. Afhankelijk van jouw voorkeur, zijn er de volgende opties: 
    1. Jij werkt een aantal onderdelen uit, ik geef feedback, we bespreken de feedback en je verbetert zelf. Dit herhalen we tot alle onderdelen aan bod zijn gekomen.
    2. Jij werkt alle onderdelen uit zover als lukt en zodra je in de perfectionistische modus schiet, stuur je het naar mij en ik optimaliseer de gehele tekst en maak hem in de juiste tone-of-voice voor je af zodat hij klaar is voor publicatie.
    3. Ik werk alle onderdelen vanuit een flow uit en jij gebruikt dit als basis om de tekst verder naar je eigen hand te zetten. Daarna geef ik nog een keer feedback op jouw aangepaste versie. Je kiest wat je hiervan verwerkt en dat leidt tot de tekst voor publicatie.
  • Het publiceren van de salespagina op je website doe je zelf of besteed je uit, maar ik zie er wel op toe dat het gebeurt en ik help je eventuele drempels en weerstanden te trotseren om deze stappen te zetten.

Met welke personen moet jij werken om zelf op je best te zijn? Energie te krijgen? Ontspannen te blijven? Moeiteloos te (durven) verkopen? Niet verveeld te raken? Geïnspireerd te blijven? Geboeid te blijven? Om zelf je business niet te ontgroeien? Om echt helemaal jezelf te zijn?

2. Je hebt je expertstatus geclaimd

Je hebt de focus binnen je business gekozen in de vorm van het probleem wat jij oplost en het voornaamste resultaat waar je voor gaat. 



3. Je hebt de inhoud, vorm en prijs van je aanbod bepaald

Je hebt helder HOE je jouw doelgroep naar resultaat/transformatie brengt en voor welke investering. 

Alles wat nu voor jezelf helemaal helder is geworden communiceren we nu via je salespage richting jouw doelgroep, zodat ze gaan verlangen naar wat jij hen te bieden hebt en het heel makkelijk voor ze is om ‘ja’ te zeggen tegen de volgende stap.

5. Je hebt de copy voor je salespagina ook echt op je website gezet en gepubliceerd

Een prachtig aanbod wat in een mapje op je computer belandt? Dacht het niet! Ik ken de fratsen van het brein en innerlijke beschermers door en door, zeker zo vlak voor de finish. Daarom is onze samenwerking pas klaar als je aanbod online staat. 

Ondernemers die goed bij mij passen, komen er niet helemaal uit met de beschikbare coaching in de markt. Ze willen het op hun eigen manier doen, maar als ze niet gezien worden in hun proces lopen ze rustig maanden te k*tten om een nieuw aanbod verkoopklaar te maken 

Ilse kreeg in 3 maanden voor elkaar wat haar in 1,5 jaar nog niet gelukt was

Ilse volgde een voorloper van dit traject bij Suus Venings. In drie maanden bepaalde ze haar nieuwe koers en had ze dit concreet vertaald naar een pitch, een een uitgewerkt aanbod en een strategie.

Wat is de investering?

De investering bedraagt twee termijnen van €555,- excl. btw. Bij betaling in één termijn krijg je korting en is het €1077,- excl. btw.  

Gegarandeerd een aantrekkelijk aanbod uitgewerkt voor je salespagina  

Onze samenwerking levert gegarandeerd een uitgewerkte salespagina op. Zelfs als jij geen woord op papier zet, dan zal ik alsnog een volledige salespagina uitwerken op basis van alle tussenstappen die je gezet hebt en de gesprekken die wij gevoerd hebben.

"Als je vanuit een behoefte aan persoonlijke hogere waarden wilt ondernemen is Suus de ideale partner om mee in zee te gaan."

"Als je niet alleen vanuit commerciële aspecten wilt ondernemen maar vanuit je hele menszijn, ben je hier op een stimulerend adres. Je wordt enorm gemotiveerd en inspireert om vanuit een positie van weliswaar onzekerheid en twijfels naar een positie van vertrouwen en waardigheid te transformeren zowel persoonlijk als ook professioneel."                                     

Wat Susanne specifiek fijn vond aan het werken met mij

"Je vermogen om ook de onuitgesproken vragen en onzekerheden te herkennen en begrijpen, om vervolgens op een bijzonder creatieve en intelligente wijze er op voort te borduren of suggesties van toegevoegde waarde aan te kunnen reiken. Je menskwaliteiten van oprechte interesse, je puurheid, je serieusheid, je enorm abstractievermogen om de essentie kunnen concretiseren in volgorde van logische stappen."


Susanne Schmidt volgde in 2020 een groepstraject bij gericht op het bouwen van een business

Wat krijg je precies?

    1. Je krijgt zes keer een individuele sessie met mij van een uur (via Zoom). Bij iedere sessie hoort ook dat ik mij vooraf voorbereid op basis van je werkdocument en achteraf een terugkoppeling stuur per mail met wat ik voor je op papier heb gezet en je volgende werkdocument.
    2. Op basis van hoe we het copy-gedeelte aanpakken heb jij nog tot drie sessies extra of tot vier uur besteed aan copywriting voor jou.

    3. Je krijgt dus een aantal stap-voor-stap werkdocumenten van mij met de kortste route naar een van de tussentijdse resultaten.

Bonus 1
Je krijgt dus al de noodzakelijke werkdocumenten, maar ik heb nog meer op de plank liggen voor als je extra stappen wil zetten. Er zijn bijvoorbeeld routes voor:

- Een doelgroeponderzoek
- Je eigen methode/proces ontwikkelen 
- Branding

Bonus 2

Wanneer je wat grotere groepsprogramma’s volgt dan heb je normaal dat je veel waarde haalt uit de relaties die je kunt bouwen met de andere mensen in de groep. Dit programma is individueel. Toch wil ik je de kans geven om waardevolle connecties te leggen. Daarom organiseer ik in 2023 minimaal één online netwerkbijeenkomst op een introvert & HSP friendly manier. Jij krijgt hiervoor een gratis kaartje. 

Bonus 3

De succesformule voor een productieve werkdag die ik al jaren teach. Ik hou niet van overwhelmen. Vrees niet. Het vraagt een investering van 30 minuten en daarna kun je het voor altijd toepassen (als het resoneert natuurlijk).

Bonus 4

Je aanbod gepubliceerd op je website? Dat gaan we vieren! We plannen een (digitaal) proostmomentje in om te erkennen dat het gelukt is. We blikken terug op de reis die we hebben afgelegd en we kijken vooruit naar hoe het nu verder gaat.

Bonus 5

Tijdens het viermoment mag je ook een slinger geven aan het rad van fortuin waarmee je altijd prijs hebt. Hiermee wil ik je op een speelse manier belonen voor jouw behaalde resultaat.

Over mij

Het thema ‘je potentieel’ eruit krijgen is voor mij een hele belangrijke. Als iemand met een afwijkend brein (hoogbegaafd) ben ik iemand met een enorme potentie. Snel, slim, creatief. Ik kreeg dat potentieel er vaak alleen niet uit in lijn met mijn visie van wat mogelijk was. Sterker nog, ondanks een enorme innerlijke drive tot presteren en excelleren, kwamen dingen vaak maar nauwelijks van de grond. En als er dan iets de wereld inging dan was het in mijn beleving op het niveau van ‘een zesje’ en dan schaamde ik mij voor alles wat er nog mis aan was waardoor ik het niet te hard van de daken schreeuwde.
Inmiddels weet ik dat wat ik de wereld in heb te zetten meer dan goed genoeg is, maar dat ik mijzelf op een meer onbewust niveau tegenhield om mijzelf te beschermen voor afwijzing, verstoting, kritiek al dan niet als gevolg van het krijgen van succes.

Achtergrond als copywriter

Ik heb een achtergrond als copywriter en sinds 2011 werk ik in deze rol in de wereld van online marketing en reclame. Het schrijven van teksten ligt binnen mijn zone of excellence. Met een bachelor en master Nederlands, specialisatie Taalbeheersing ondersteunen ook ‘mijn papiertjes’ mijn competentie. Het meeste heb ik geleerd van 4 jaar (afstudeer)onderzoek doen op het raakvlak van consumentenpsychologie, web-usability en copywriting.
Tijdens mijn afstudeeronderzoek stapte ik in alle valkuilen van een hoogbegaafde die vrij wordt gelaten haar eigen passie en nieuwsgierigheid te volgen (al dacht ik destijds nog dat ik een ADD’er was). Mijn studievertraging en het gebrek aan ondersteuning greep mij zo aan, dat ik na mijn afstuderen een afstudeerbureau begon gespecialiseerd in het begeleiden van studenten met AD(H)D bij hun afstuderen. Hierin ontwikkelde ik een ‘breinvriendelijke’ manier van werken waardoor ook mensen met de grootste weerstanden en breinvalkuilen razendsnel tot tastbare resultaten kwamen.

Business & spiritualiteit

Het runnen van mijn afstudeerbedrijf bestond uit maximaal twaalf uur werken per week en de rest van mijn tijd stopte ik in mijn spirituele journey en mijn business journey. In andere woorden, ik zat volop in de leer- en innerlijk-werkmodus, stopte mijn geld in online programma’s en coaching met als doel mijn droomleven te creëren.
Ik was zo all-in op de vlakken business & spiritualiteit dat ik verbinding begon te verliezen met de wereld van studenten & afstudeerscripties. Ik wilde van richting veranderen en ik had een duidelijke kans gesignaleerd in de markt. Want hoe kan het dat ik zóveel competente spiritueel bewuste ondernemers zie die net als ik zoveel investeren in hun onderneming en er toch vele maanden tot en met langer dan een jaar over doen tot ze een bepaald idee eindelijk echt de wereld in weten te zetten? Dat TERWIJL faalangstige studenten met ADHD onder mijn begeleiding in twaalf weken van twaalf uur een hele scriptie schrijven en gemiddeld een 7,9 halen?
Ik besefte dat business coaches vaak op een manier werken waarbij coachees vooral worden ‘aangezet’ (inspiratie, motivatie, ideeën, waardevolle kennis en verhalen) maar dat de coachee vervolgens zelf het werk moet doen. Hierin wordt vastgelopen en dan volgt er begeleiding vaak gericht op mindset. Iemand staat weer even aan, maar loopt weer vast tijdens het implementeren en de details. Uiteindelijk heeft iemand veel geleerd, maar is er niks van de grond gekomen of afgerond. Iemand legt ‘de schuld’ zij zichzelf en probeert het later nog een keer met een nieuwe investering in een andere coach.
Als afstudeerbegeleider moest ik mijn bestaansrecht hebben van het leveren van echte harde resultaten. Een student die alleen kennis en inzichten heeft opgedaan, maar er niet in slaagt om een scriptie te produceren die staat met lege handen. Studenten betalen niet voor kennis en inzichten, maar voor resultaat.

Overstap naar mijn passie

De werkwijze die ik voor studenten ontwikkeld heb om tot resultaat te komen heb ik enkele jaren geleden vertaald naar een werkwijze om van loondienst de overstap te maken naar ondernemerschap. En inderdaad met mijn werkwijze doorliepen mijn ondernemers in twaalf weken de stappen om geld te kunnen verdienen een eigen business.
Ik ontdekte twee dingen. Ik werd zelf het meest enthousiast van de onderdelen rondom het bepalen van het aanbod en de copywriting voor de salespagina. Ik werd enthousiaster van werken met gevorderde ondernemers (waar ik er toevallig ook een paar van had aangetrokken) omdat het dan echt lekker snel schakelen is van strategisch-inhoudelijk naar de energetisch-spirituele dimensie en terug. Je spreekt dezelfde taal, bent allebei deskundig en je bent allebei competent… Er ontstaat dan MAGIC. Tijdens het resultaatgericht sparren, tref je mij in mijn zone of genius. Het is niet uit te leggen in woorden maar het is iets als ‘bam-bam-bam’. Iemand kan in een keer handen en voeten geven aan wat door haar heen wil ontstaan en het staat binnen no-time in de wereld: klaar om gekocht te worden en een impact te maken.
Het vuur wat ik voel bij dit werk maakt het bijna een raadsel waarom ik nog zo lang nodig heb gehad om er vol voor te gaan en mijn afstudeerbedrijf los te laten. Maar juist omdat ik inmiddels weet wat een uitdaging dit kan zijn en dat investeringen in business coaches het niet concreet leiden tot het daadwerkelijk kunnen gaan met die nieuwe business, weet ik meer dan ooit wat de waarde is die ik toevoeg.

Voor wie is dit wel en voor wie niet?

Als ik een klok had, zou ik hem erop gelijk zetten: als je met mij wil werken, ben je hoog gevoelig en heb je er al heel wat bewustzijnswerk opzitten. Anders resoneer je niet met mij. Grote kans dat je een creatieve geest hebt en mogelijk zelfs ooit eens bestempeld bent met ADD, ADHD of hoogbegaafdheid. Verder ben je ambitieus en wil je een impact maken.

Wat past nog meer?

  • Je snapt hoe het ondernemersspel werkt en het liefst ben je ‘opgeleid’ door een of meerdere bekende business coaches uit binnen- of buitenland (heerlijk om allebei een bak aan kennis en ervaring naar ‘ons speelveld’ mee te nemen!)
  • Je weet welke richting je op wil met je nieuwe business/nieuwe aanbod.
  • Je snapt dat dit resultaatgerichte traject vraagt om het omarmen van de wet van Parkinson: in 20% van de tijd maken we 80% in orde en dát is waar we voor gaan: je staat dus toe teruggefloten te worden als je focus verliest en blijft hangen in perfectionisme.


Wie kunnen toch beter wegblijven?

  1. Als je nog nooit iets van business coaching hebt gehad. Dit is een ‘uitvoerend’ traject en het is niet de insteek dat je van mij leert hoe ondernemen werkt.
  2. Wanneer je echt nog helemaal geen beeld hebt over de richting die je op wil met je nieuwe business. Je zit in de existentiële zelfonderzoeksfase en alles ligt nog helemaal open voor je.
  3. Taalpuristen (tenzij je zonder mokken zelf de teksten die ik typ controleert). Ja, ik heb Nederlands gestudeerd maar ik schrijf vanuit flow en dan kijk ik het nog 1-2 keer na. Uit ervaring weet ik dat ik het vervolgens nog 10+ keer na kan kijken en verbeterpuntjes blijf vinden. Als je het een kwalijke zaak vindt als er toch nog ergens een -t’tje achter een -d’tje mist, wordt dan maar niet mijn klant.

3-2-1 actie

  • Je weet met zekerheid dat je met een investering in mij een gewild aanbod tot stand brengt om te verkopen voor een  investering zo hoog als jij kan dragen. Met mijn kennis en competentie ben ik even geschikt om een aanbod tot stand te brengen en uit te werken van €500,- als van €5000,-.
  • Je bespaart door de samenwerking met mij al gauw zes maanden van ‘het zelf doen’ zonder afgerond eindresultaat. Nu ben je er met zes weken en stop je de rest van je tijd in marketing en sales. Door de tijdsbesparing is er alle ruimte om je investering veelvoudig terug te verdienen in de tijd die je anders zelf nog aan het struggelen was.  
  • Een bekendere business coach in een groepsprogramma met een maandelijkse Q&A of groepsmeeting betaal je al gauw tussen 300 en 600 euro per maand, maar dan heb je dus nauwelijks persoonlijke aandacht waardoor je onopgemerkt kan stagneren. Voor individuele coaching zijn er trajecten die beginnen bij 1.5k en rustig oplopen richting de 25k en dan nog heb je geen garantie op een resultaat. Voor de investering van twee maanden een groepsprogramma bij een wat bekendere coach werk je nu individueel met een garantie op resultaat.
  • Dit traject bestaat uit twee-derde business strategie en uit een-derde copywriting. Voor twee keer de investering in dit programma kun je een gevorderde copywriter verwachten, alleen helpt deze je weer niet op grondige wijze met het neerzetten van een krachtig bedrijfsfundament, dus alleen daarmee kom je er niet.
  • ‘Een Suus’, iemand met een strategische zone of genius en een kopij schrijvende zone of excellence waarmee je 100% individueel samen kunt werken en door wie je begrepen wordt ook al spreek je zelf ‘spiri-wiri-taal’, daar is er maar één van en voor deze investering mag ik hopen dat je nog op je stoel zit.
  • Los verder van de vergelijkingen met anderen. Je gaat deze investering vooral in jezelf doen omdat het nu echt tijd voor je geworden is om de stap te zetten naar een realiteit waarin je aanbod weer helemaal klopt bij je ziel. Je speelt nu op klein met een aanbod/business die je ontgroeid bent en jij en ik weten allebei dat dit ten koste gaat van je straaloogjes en je high vibes. It is time to level up en je hebt het nu lang genoeg zelf of binnen andere coachprogramma’s geprobeerd. Nu is het tijd dat je het voor jezelf mogelijk maakt in een nieuwe realiteit te stappen. Een waarin je doet waar je hart en ziel van in de fik staan. ‘Ja’ zeggen tegen dit aanbod, betekent dat jij over zes weken je nieuwe realiteit leeft. Een waarin jouw werkelijke droomklanten ‘ja’ tegen jouw soul-aligned aanbod!
  • Wat dat dan weer voor je betekent? Nou, dat je weer superveel energie haalt uit je business want het klopt allemaal weer bij wie jij inmiddels geworden bent, je vreugde stopt in je marketing en momentum geeft aan iets wat je ook daadwerkelijk momentum wil geven, waardoor je de juiste mensen en kansen aantrekt en alles weer zinvol voelt!


Wat ik je te bieden heb, is goud waard. Ik neem aan dat je dit inmiddels ook door hebt. Tijd dus om mij te ervaren. Ga ontdekken of het klikt, of het stroomt, of het goed voelt in een gratis connectie-sparsessie. Pas daarna bepaal je (op jouw moment) of je wil samenwerken. 
Omdat ik individueel werk, is er ruimte om dit aanbod nog iets meer toe te spitsen op je behoeften dus mocht daar een twijfel zitten, twijfel dan toch niet en plan jezelf in. 

De wake-up calls die mij hielpen in beweging te komen 

Ik zat zelf zoooo lang te struggelen in het maken van de overstap naar de onderneming die ik echt wilde opzetten. Deze woorden van mijn spiritueel business mentors kwamen wel aan. 

  • 'You are literally wasting your life!' 
  • 'You're trading your life's energy for money'
  • 'Stap uit je ivoren toren'
  • 'Just SHIP it!' 
  • 'Your comfort zone is the most dangerous place to be'

"Mensen die hun missie leven herken je zo. Ze stralen iets onaantastbaars uit, ze zijn niet van hun stuk te brengen. Ze zijn enthousiast en aanstekelijk in de vreugde die ze verspreiden. Ze leven gedreven vanuit hun passie en zijn vervuld. En vooral: ze weten precies waarmee ze bezig zijn. Ze gaan mee met de stroom van het leven, en zwemmen er niet tegenin. Hun weg is vaak geplaveid met wonderen. "

- Willem Glaudemans

"Ik heb weer zin en plezier in wat ik doe! Ik lach meer en fluit weer. Het vooruitzicht met mijn expertise anderen te helpen geeft me superveel voldoening."
Mark - na enkele losse sessies life coaching 
"Suus heeft mijn leven positief veranderd, alleen was me dit zeker niet gelukt. De toegevoegde waarde is niet uit te drukken in geld.”

Ron - na enkele sessies life coaching
“Ik wil je even laten weten wat ik van je tekst vond. Echt het raakte me zo in mijn hart! Ik was echt helemaal ontroerd toen ik het las. Ik vond het echt zo mooi gedaan!”
Sheila - traject business coaching

Suus, je bent geen bekende naam voor mij. Kan je een beeld geven van jouw level van kennis en kunde in het ondernemerschap?


Ik heb er nu tien jaar opzitten als zelfstandig ondernemer.  Daarvoor was ik werkzaam als copywriter/tekstschrijver bij een social media bureau. Ik heb ook daadwerkelijk geleerd voor het vak copywriter. Studeerde Nederlands, liep stage bij een reclamebureau en deed vier jaar onderzoek op het raakvlak van consumentenpsychologie en copywriting. Mijn kennis hierover heb ik mogen delen tijdens een gastcollege aan Universiteit Leiden en als spreker voor het team van Vakantieveilingen.

Ik verkeer nu zo’n zeven jaar in de bubble van (spirituele) business coaches.  Ik stopte doorgaans de helft van mijn omzet in mijn ontwikkeling als ondernemer. Hierdoor ben ik bekend geraakt met de teachings- en coachingsstijl van veel bekende ondernemers uit binnen- en buitenland.


Een serieuze valkuil was voor mij om meer in de leermodus te blijven dan de uitvoermodus. Mijn winst varieerde door de jaren heen van 1000-5500 in de maand. Ik maakte daarvoor werkwerken van ongeveer 12 uur klanten bedienen en verder was ik zeker 30+ uur bezig met leren en persoonlijke ontwikkeling.

Als jij feedback geeft op basis waarvan oordeel jij dan?

Ik baseer mij op basis of iets werkt voor het brein van jouw doelgroep op basis van inzichten vanuit de consumentenpsychologie, het level van persoonlijke/spirituele ontwikkeling van je doelgroep en de aansluiting erop, de aansluiting op de standaarden van het web qua aandacht, leesbaarheid, structuur, authenticiteit en ik tap ook in op de energie erachter.
Ik baseer mij dan ook op een brede achtergrond op het gebied van effectieve commerciële online communicatie en marketing. Ook op het gebied van spreken en stemgebruik heb ik training gehad en dat neem ik mee als ik reageer op video’s.

Ik ga uit van 1 uur. Het zou ook eens iets korter kunnen zijn of wat langer, maximaal 1,25 uur.
Ja, je krijgt de opname achteraf.
Dit is het antwoord op mijn eigen frustratie van veel geïnvesteerd hebben, maar doorgaans in de uitvoering/afronding stagneren en daardoor niet mijn investeringen dik terug verdienen.
Met mijn afstudeerbegeleiding heb ik bewezen dat ik studenten met een creatieve geest, en zelfs met weinig motivatie, tot keiharde meetbare resultaten kan begeleiden. Studenten bespaarden tweederde van de tijd ten opzichte van de tijd die vanuit school voor hun afstuderen stond en haalden gemiddeld een 7,9 in 2021.  
Ik ben dus nooit weggekomen met tevreden klanten die ‘veel inzichten’ hadden. Een tevreden klant is voor mij altijd een daadwerkelijk afstudeerde klant geweest. De vele lovende reviews kun je online nog wel terugvinden.
Ook toen ik met (aankomende) ondernemers ging werken, stond er in twaalf weken tijd een business met een aanbod (en overige webteksten + meer).
Verder kun je het drie weken met weinig risico uitproberen, dus ik zou zeggen, ga het ervaren.

Als ik een aanbod gepubliceerd wil krijgen, kan ik het dan niet beter gewoon uitbesteden aan een copywriter die het helemaal voor mij uitwerkt?

Het is aan jou om verschillende opties te overwegen en na te gaan wat bij jouw situatie en behoeften past. Ik zou niet mijn volledige tekst door iemand anders geschreven willen hebben omdat dan mijn energie er niet achter zit. Wat ik wel fijn zou vinden, is dat iemand mij helpt af te ronden wat ik voor ongeveer 70% zelf gemaakt heb. 

Een copywriter kan je goed van dienst zijn zodra jij alles helder hebt (doelgroep, de transformatie die je belooft, vorm, inhoud en prijs van het aanbod). Tot deze helderheid help ik je te komen. Eenmaal helder, heb jij je eigen salespagina met gemak voor 70% uitgewerkt, dus dat hoef je dan niet uit te besteden. 

Na dit punt zou je een copywriter kunnen inschakelen voor de optimalisatie van de tekst. Maar goed, dat is een rol die ik ook vervul en ik weet op dat punt alles over jou en hoe je het wil hebben dus je hoeft daar geen andere partij voor in te schakelen. 

Wie gaat wat ik gemaakt heb publiceren/online zetten?

Jijzelf of de persoon aan wie je het uitbesteed. Niet ik. Ik hou je wel in de gaten en accountable. Dus ik volg je website en je kanalen. Als ik de punten op de i zet van jouw tekst en ik zie hem vervolgens nergens, dan ga ik er wel tijdens onze sessie naar vragen.

Hoe vaak hebben wij een individuele afspraak?

Minimaal 1x per week, maar als je flink wil doorpakken dan is het mogelijk om sneller te gaan.  Tijdens de gratis sessie zal ik vragen wanneer je het aanbod gepubliceerd wil hebben.

Er is mogelijkheid om twee keer een week over te slaan wanneer je dit wenst. Je kondigt dit uiterlijk een week van te voren aan tijdens de individuele sessie die we hebben. 

Hoeveel tijd moet ik erin stoppen? 

Reken op ongeveer drie uur per week naast onze sessies.

Ik weet eigenlijk nog niet precies wat ik wil met mijn nieuwe business, is dit dan iets voor mij?  

Je hoeft het ook niet precies te weten! Onze samenwerking draait voor een heel groot deel om verhelderen en knopen doorhakken over wat je precies gaat doen. Er is ruimte om je doelgroep te bepalen, de transformatie waar je voor gaat, je aanbod te bepalen qua inhoud en vorm en dan volgt pas het uitwerken van de salespagina. 

Het is alleen niet het juiste aanbod voor jou als je het helemaal nog niet weet en in een existentiële crisis vibe bent, waarin je opnieuw wil onderzoeken wie je bent en wat je purpose is. Binnen dit aanbod ligt het tempo namelijk hoog en werken we heel gericht naar een tastbaar resultaat in de vorm van een uitgewerkte gepubliceerde salespagina.
Het helder krijgen van je talenten, dharma en purpose vraagt om een ander, langzamer proces en dat is niet waar dit specifieke aanbod over gaat.