Van ziek naar beter met de wet van aantrekking

Van ziek naar beter met de wet van aantrekking

Terwijl ik mij ziek voel, ben ik toch naar de markt gegaan om boodschappen te doen. Als laatste haal ik vis. De viskraammeneer vertelt mij iets over de goede deal die hij zojuist voor mij gemaakt heeft, maar het komt niet binnen. Ik sta te trillen op mijn benen. Ik wil zeggen: ‘Sorry, ik voel me niet zo goed’, maar ik zeg niks. Wat kan hij ermee? Ik kan wel huilen. Ik sta hier in de drukte, mijn fietstassen volgeladen en vier grote boodschappentassen aan het stuur. Ik zou willen dat ik NU kon verdwijnen.

Ik voel me eigenlijk nooit zo, maar ik herken het als iets waar ik vroeger niet voor naar school zou hoeven of mij ziek voor zou kunnen melden op werk. Zo’n staat van algehele misère. Misselijk, moe, trillerig, zwak, emotioneel en het ijskoud hebben. De behoefte? Een warm nestje, geen prikkels en niks moeten. Even aanzien of het gaat met eten en drinken. Voor de zekerheid een emmertje bij het bed. Misschien heb je het ook weleens.

De prognose? Een zieke dag in bed zonder prikkels, een halfzieke dag in bed met wat vermaak van media en een dagje uitzieken (uitslapen, beetje rommelen in huis) en dan de volgende dag weer aan de slag. Ik heb van deze uitzonderlijke gelegenheid gebruik gemaakt om met mijn inzichten over het brein, trillingsfrequenties en de wet van aantrekking te testen of ik mij stukken sneller weer beter kon voelen dan de drie dagen die zoiets ‘normaal’ in beslag neemt.

Het resultaat mocht er wezen: de volgende dag was ik weer helemaal vitaal. Grote kans dat dit anders geweest was als ik op de ‘standaard manier’ had gedeald met het ‘ziek zijn’. Daarom deel ik in deze blog wat mijn inziens heeft bijgedragen aan een snel herstel.

1. Geen ‘Ik ben ziek’ claims maken

Het is zo verleidelijk om de wereld te laten weten dat je je niet lekker voelt. Ik neig het te delen met mijn huisgenoten. Dan zouden ze de boodschappen voor mij uitpakken en lag ik sneller in mijn bedje. Toch zeg ik niks en pak ik mijn tassen boodschap voor boodschap uit tot het klaar is.

Rillend in bed denk ik erover mijn vriend te laten weten dat ik een zielig ijsklontje ben en ergens fantaseer ik hoe het zou zijn als hij naar mij toe zou komen, over mijn hoofd zou aaien en zeggen dat het goed komt. Het is fijn om verzorgd te worden. Toch besluit ik niks te zeggen.

Als ik claim dat ik ziek ben dan ben ik in een situatie waarbij het plotseling vreemd zou zijn als ik over een paar uurtjes weer beter ben of wanneer ik straks toch bepaalde snacks uit de keuken pak. Die mogelijkheden wil ik open houden. En als ik claim dat ik ziek ben, heb ik ook opeens mensen om mij heen die mij vanaf dat moment als ziek zien en zal ik automatisch de neiging hebben om mij ten overstaan van die mensen ook een beetje ziek te gedragen. Dit wil ik voorkomen.

Ik besluit er geen naam aan te geven en het niet te delen. Geen ‘ik ben ziek claims’ naar de buitenwereld te maken dus. Alleen aan een klant die nog iets van mij verwacht vanmiddag benoem ik via de mail dat ik ‘ziek aan het worden ben’ en dat ik vanmiddag rust neem.

Het sturen van dit bericht met de ‘ziekclaim’ ligt niet in lijn met wat ik wil uiten, maar ik moet nú in bed liggen en heb even geen ander vocabulaire bij de hand om snel en begrijpelijk in ‘claimvrije woorden’ te zeggen waardoor ik de boel vanmiddag niet kan aanleveren.

2. Een herinterpretatie van wat er aan de hand is

Wat kan ik zeggen over wat er met mij aan de hand is zonder mijzelf als zieke neer te zetten? Een oplossing vind ik in de teachings over de wet van aantrekking afkomstig van Abraham Hicks. Abraham Hicks zegt: ‘Vraag en wordt gegeven. Dit is een wetmatigheid. Zodra je iets vraagt dan krijg je het.’ Er is alleen een dingetje wat het voor veel mensen te abstract maakt en dat is dat dit ‘geven’ volgens Abraham Hicks in eerste instantie op vibrationeel niveau gebeurt. Pas wanneer mijn fysieke frequentie gelijk is aan de frequentie van mijn verlangen dan verschijnt de realisatie ervan in mijn fysieke realiteit.

Het betekent dat je zodra je ziek bent, automatisch verlangens uit naar vitaal zijn. Daarmee is de vitale versie van mij al op een vibrationeel niveau voor mij klaar gezet om ontvangen te worden. Het is vervolgens aan mij om op de frequentie te komen van die gezonde versie zodat ik deze versie in mijn fysieke realiteit kan ervaren.

Dit ziek zijn wat ik nu in mijn realiteit ervaar, moet dus ook iets zijn waar ik mij eerder op afgestemd moet hebben. Het moet namelijk wel eerst energetisch klaar hebben gestaan voordat het mijn fysieke realiteit in kwam. Dat is de volgorde van manifestatie.

Iets kan energetisch klaargezet worden wanneer ik er mijn aandacht met regelmaat op richt of wanneer ik bijvoorbeeld geloof dat ik ziek zou kunnen worden. Dit is ook precies wat er aan de hand was in de afgelopen weken.

Mijn vriend was namelijk ziek en dat hield mij bezig. In huis waren er mensen ziek en ik had gehoopt niet aangestoken te worden door iemand. Ik werd in de afgelopen week aan tafel een paar keer geconfronteerd met het issue ‘doorzetten’ of ‘afmelden’ bij ziekte en had daar over nagedacht. Er was deze week eerder ook nog een student geweest die zich ziek had gemeld. ‘Het heerst’, ging er rond in gesprekken. Ook was ik mij bewust geworden van wat hele lichte signalen van verkoudheid en ik had gehoopt dat het niet door zou zetten.

Door al die aandacht voor ‘ziek zijn’ en het innerlijk verzet ertegen heb ik zeker de mogelijkheid in mijn bewustzijn geopend om ziek te worden. Na een slechte nacht slaap en een beetje relationele spanning was mijn frequentie laag genoeg om daadwerkelijk het ziek zijn in mijn fysieke realiteit toe te laten.

Echter, wanneer de ziekte er is en ik naar beterschap verlang dan ben ik alweer onderweg naar die vitaliteit. Tenminste, als ik mijn aandacht hou bij dat wat eraan komt en niet bij wat ik in het hier en nu ervaar.

3. Gedachtemanagement

In lijn komen met de gezonde versie van mijzelf doe ik door niet te focussen op wat er nu in mijn fysieke realiteit is. Niet te piepen, te zuchten en te steunen en mijzelf zielig te vinden. Ik vertel mijzelf een verhaal van deze strekking:

“Op het hoogste niveau ben ik gezond. In mijn kern ben ik gezond. Wat mijn lichaam nu ervaart, kan mijn innerlijke vrede niet verstoren. Gezondheid is eraan aan het komen. Ik ontspan in mijn kernfrequentie. Misschien heb ik de laatste tijd wat dingen gedacht die niet in lijn lagen met de meest vitale versie van mijzelf. Dat is waarschijnlijk wat er gebeurd is. Ik weet dat ik in de kern vitaal ben.”

Wanneer ik toch een ‘zielige’ gedachte op voel komen, zoals: ‘Brrrrrrrr, ik heb het zoooo koud!’, dan tel ik af 3, 2, 1* zodat een ander deel van mijn brein actief wordt waardoor ik makkelijker kan switchen naar een andere gedachtelijn. Dat doe ik door na het aftellen bewust een helpend statement te maken, zoals: ‘Er staat al een gezonde versie van mijzelf klaar.’ Ook voorkom ik door het aftellen dat er een volgende ‘zielige’ gedachte aan de vorige ‘zielige’ gedachte blijft plakken. Dat is namelijk hoe het brein werkt en je hebt niets aan niet-dienende gedachtestromen.

* Gebaseerd op ‘The 5 Second Rule’ van Mel Robbins

4. Mij omringen met hoge frequenties

Alles is energie en alles heeft een bepaalde trillingsfrequentie. Ik ga ervan uit dat ziek zijn een lagere frequentie heeft dan gezond zijn, dus het is helpend voor mij als ik mijn frequentie verhoog.

Ik heb wat edelstenen in mijn kamer en leg deze op mijn bed. Ook edelstenen hebben een bepaalde frequentie en ik ga ervan uit dat deze een bijdrage kunnen zijn.

Het moment dat mijn prikkelbehoefte wat toeneemt, zet ik op mijn telefoon een audio aan die ik upliftend ervaar. Later kijk ik nog wat grappige YouTube filmpjes. Ook lachen verhoogt mijn frequentie. Ik blijf weg van dingen die een frequentie-verlagende uitwerking op mij kunnen hebben, zoals drama, nieuwsberichten, strijd, spannende dingen etc. Ondanks dat de aantrekkingskracht van die dingen nu juist groter is dan anders.

Ook kleding heeft een frequentie. De neiging is er om een kloffie aan te trekken, maar met de frequentie van een kloffie lever je niet de grootste bijdrage aan je herstel. Het moment dat ik dan ook weer uit mijn bed kom, trek ik mijn mooiste lekker zittende outfit aan in plaats van iets slonzigs.

5. Trouw blijven aan ritme en goede gewoontes

Ziek zijn, kan soms een soort vrijbrief zijn om af te wijken van ‘de normale patronen’. Zo weet ik nog dat ik vroeger dan in een keer met een dekentje op de bank mocht liggen, niet hoefde te douchen en aan te kleden en dat ik overdag mocht ‘binge watchen’.

Nou is het zo dat ik op dit moment een leven heb opgebouwd waarbij alles zo’n beetje is afgestemd op wat ik wil en wat voor mij werkt. Ik train bewust bepaalde gewoontes en ik weet ook dat het brein meer houdt van vasthouden aan gewoontes dan van afwijken in gewoontes. Wanneer je een hele dag afwijkt van je goede gewoontes dan is het ‘automatisme’ in je brein eigenlijk alweer ontregeld en moet je de volgende dag extra nadenken over het alsnog handhaven van de gewoonte. Dat is niet echt wenselijk als alles aardig is afgestemd op wat ik wil, dus ik hou de goede gewoontes er graag zoveel mogelijk in.

Ik heb dan ook trillend in bed, mijn Spaanse les gedaan en gemediteerd. De volgende ochtend had ik geen idee hoe ik mij precies voelde en zou voelen als ik op stond, maar ik besloot mijn ‘gewone’ ochtendritueel in te gaan. Ik was precies wakker geworden op de tijd waarop de afgelopen week de wekker ging. Het was dus nog perfect mogelijk een ‘normale’ dag te hebben.

Ik ben de dag dus begonnen zoals ik iedere dag begin (zoals ook te lezen is in mijn ochtendritueel blog). Tekenen van slapte of onzekerheid over hoe het ging, heb ik geen aandacht gegeven.

Ik ben aan de slag gegaan en terwijl ik hiermee bezig was, besefte ik hoe goed ik mij eigenlijk voelde.

Hoe helpend zijn mijn acties echt geweest?

Misschien heb je de neiging om iets te denken van: ‘Nou, blijkbaar was je niet echt ziek als je al de volgende dag weer helemaal beter bent.’ Of: ‘Je zal ook beter geweest zijn, wanneer je de middag en nacht geslapen zou hebben zonder die verdere dingen.’

Zelf denk ik dat mijn aanpak wel degelijk bijgedragen heeft aan een snel herstel vooral als het gaat om het verhaal wat ik mijzelf vertelde en dat ik hier zelf ook in geloofde. Als ik wat ik op de markt en rillerig in bed ervaarde vergelijk met eerdere keren dat ik ziek ben geweest dan was dit iets waar ‘normaal gesproken’ nog minstens een uitziekdag aan gekleefd had. En indien ik een stomme baan zou hebben waar ik erg tegenop zou zien wel twee 😊

De meest cruciale bijdrage in het proces was voor mij het moment dat ik mijzelf ‘erkende’ in mijn gezondheid. Mijn gezondheid op het diepste niveau en dat ik wist dat gezondheid op energetisch niveau al kaar stond omdat ik het door het ziek zijn ‘vitaliteit’ gevraagd had.

Het ziek zijn zelf zag ik als iets wat bij het verleden hoorde terwijl het nog in mijn fysieke realiteit tot uiting kwam. Het was iets wat ik gemanifesteerd had door er in voorgaande weken mee bezig te zijn. Het ziek zijn zelf was met de realisatie ‘oud nieuws’ geworden. ‘Vitaliteit’ stond inmiddels klaar om ontvangen te worden en ik geloofde dit volledig. Hierdoor kon ik wat ik nu ervaarde veel beter loslaten en mijn focus richten op de aankomende gezondheid en op andere frequentie verhogende zaken en gedachten.

Misschien ook interessant voor je
Het is ’s avonds na het eten. Lamlendige modus aan. Ik heb een motiverende YouTube-video
In dit blogartikel wil ik je inzicht geven in wat je op je pad tegen
Ik moet mijzelf even proberen voor te stellen hoe het zou zijn als iemand dit
Manifesteren kan op twee manieren. Een meer zuivere manier en een meer 'onzuivere' manier. Vaak
Ik kom terug van de markt. Overprikkeld. Tijd om te ontspannen op de bank. Een
Deze ga ik delen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *